Salony fryzjerskie oraz salony kosmetyczne muszą mierzyć się ze stosunkowo dużą konkurencją. Nawet w mniejszych miastach ilość punktów tego typu jest całkiem spora. To z kolei sprawia, że poszukanie przewag konkurencyjnych i zastanowienie się, które elementy mogą wyróżnić dany salon jest zadaniem, obok którego zdecydowanie nie da się przejść obojętnie. Wychodząc temu naprzeciw w niniejszym artykule przedstawiamy zbiór uniwersalnych wskazówek, które mogą być pomocne dla początkujących salonów.
Budowanie relacji z klientami
Wszystkie elementy są ważne, ale budowanie dobrej długoterminowej relacji z klientami wydaje się szczególnie istotne. Specyfika działalności w sektorze health and beauty ma to do siebie, że lojalność klientów potrafi zbudować stabilność biznesu na lata. Klienci raczej nie lubią zbyt często zmieniać fryzjera lub kosmetyczki. Dlatego zadbanie o profesjonalną obsługę, miłą atmosferę, przypomnienie w postaci powiadomienia SMS o zbliżającej się wizycie, oferowanie zniżek lojalnościowych oraz szereg innych czynników, które można zmieścić w kategorii „budowania relacji” to naprawdę bardzo istotne kwestie o których nie można zapomnieć.
Technologia, o której wciąż zapomina wiele salonów fryzjerskich i kosmetycznych
Pozyskiwanie klientów za pomocą Instagrama, strony internetowej lub aplikacji mobilnej do rezerwacji wizyt to sposoby na dotarcie do młodszych, wymagających i często bardzo cennych klientów. Niestety wciąż wiele salonów kompletnie zaniedbuje możliwości jakie daje nowoczesny marketing i związane z nim innowacyjne kanały sprzedaży.
Dobra organizacja czasu pracy to klucz do wyższych zarobków
Salon kosmetyczny lub fryzjerski to taki rodzaju biznesu, w którym o powodzeniu w dużej mierze decyduje to jak będziemy zarządzać kalendarzem. Dlatego warto zwrócić szczególną uwagę na takie rozwiązania jak kalendarz online oraz sprawdzony system do anulowania odwoływanych wizyt. Praktyka pokazuje, że umiejętne zarządzanie kalendarzem z rezerwacjami potrafi bardzo podnieść wydajność pracy i tym samym lepsza organizacja czasu pracy realnie wpływa na osiągane dochody.