Co składa się na dobre wrażenia z przedszkola?

0
125

Idealnie byłoby, gdyby przedszkole było dla Twojego dziecka łagodnym wprowadzeniem do prawdziwej szkoły, ponieważ przygotowuje grunt pod resztę jego edukacji. Chociaż żaden program nie jest bez skazy, niektóre są lepsze od innych. Dowiedz się, czym się różnią i jak możesz zapewnić swojemu dziecku najlepszy możliwy start – niezależnie od opcji.

Dlaczego przedszkole?

Najpierw rozważ cel dobrego programu przedszkolnego. Przedszkole (np. przedszkole Norlandia Luboń) oferuje Twojemu dziecku możliwość kształcenia się i ćwiczenia umiejętności społecznych, emocjonalnych oraz rozwiązywania problemów, z których będzie korzystać przez całe lata szkolne. Rozwijanie poczucia własnej wartości jest jednym z najważniejszych celów przedszkola. Jest to proces, który pomaga dziecku czuć się komfortowo i mieć pewność, że poradzi sobie z wyzwaniami edukacyjnymi. Książki mogą być tutaj bardzo pomocne. Przedszkole (np. przedszkole Norlandia Nieporęt) uczy współpracy: umiejętności pracy, nauki i życia z innymi. Rok w przedszkolu daje Twojemu dziecku perspektywy nauczenia się cierpliwości i umiejętności na zmianę, dzielenia się i słuchania innych. Większość dzieci jest z natury ciekawa, ale niektóre nie mają rozeznania, jak się skupić i użyć takiej ciekawości. Przedszkole to czas ożywienia i ukierunkowania dziecięcej ciekawości i naturalnej miłości do nauki.

Jak wygląda dobry program wychowania dzieci w przedszkolu?

Spytaj dowolnego nauczyciela i rodzica, a otrzymasz wiele różnych opisów idealnego przedszkola. Istnieje jednak podstawowa zgoda wśród nauczycieli co do tego, co stanowi dobry program. Dobry program przedszkolny powinien:

  • Rozwijać zdolność dziecka do uczenia się o świecie (i od) świata, opracowywać informacje i rozwiązywać problemy. Zwiększa to jego samoocenę i pewność siebie, zdolność do pracy z innymi oraz zainteresowanie trudnymi zadaniami.
  • Zapewnić połączenie działań formalnych (wdrażanych przez nauczyciela) i nieformalnych (zainicjowanych przez dzieci). Prezentacje i projekty pozwalają dziecku pracować jak i samodzielnie, tak i w grupach.
  • Zminimalizować korzystanie z lekcji w dużych grupach, które wymagają siedzenia. Zamiast tego uczynić większość lekcji zabawą i praktyczną nauką w małych grupach.
  • Rozwijać miłość do książek, czytania oraz pisania. W klasie powinny znajdować się książki, słowa i pismo odręczne dzieci.

Nie wszystkie programy są odpowiednie dla każdego dziecka. Niektóre dzieci radzą sobie lepiej w bardziej skoncentrowanym programie, inne mniej.

Co jeśli program nie jest dobry?

Przede wszystkim daj programowi i nauczycielowi trochę czasu na rozpoczęcie roku. Wiele programów zaczyna się powoli i również potrzeba czasu, aby pomóc dzieciom oddzielić się od swoich rodzin i poczuć się bezpiecznie w przedszkolu, zanim wymagania edukacyjne wzrosną.

______________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę.