Reklama zewnętrzna – jak może Ci się przydać

0
215

Z 16 777 milionów funtów wydanych na reklamę w ubiegłym roku w Wielkiej Brytanii 5,05% wydano na reklamę zewnętrzną – prawie 850 milionów funtów (źródło: Advertising Association / WARC). To więcej niż wydano na reklamę radiową (3,24%), reklamę w magazynach konsumenckich (4,88%), reklamę kinową (0,95%) i reklamę internetową (3,56%). Dlatego nie jest tajemnicą, że reklama zewnętrzna działa, ale jakie to ma znaczenie dla mniejszej firmy, która nie ma 14 milionów funtów na reklamę zewnętrzną, którą firma O2 wydała w 2004 roku?
Dobra reklama zaczyna się w domu
Załóżmy, że prowadzisz firmę kafelkową na terenie przemysłowym widocznym z autostrady lub drogi do pojedynków na obrzeżach miasta. Za każdym razem, gdy ktoś przejeżdża obok i widzi pustą ścianę zewnętrzną urządzenia, tracisz potencjalną szansę. Ludzie mogą przez chwilę zastanawiać się, kim jesteś i co robisz, ale niewielu ma ciekawość do dalszego zbadania. A kiedy w końcu przyjdą ponownie układać kafelki w kuchni i zobaczą reklamę z żółtymi stronami, mogą pomyśleć: „hmmm, przejeżdżam obok tego terenu przemysłowego każdego dnia, ale nigdy nie widziałem firmy z kafelkami. Bóg wie, gdzie to jest; zamiast tego przejdziemy do Topps Tiles ”. Ups, straciłeś sprzedaż.
Rozwiązanie – tak, to oczywiste, ale ilość firm utraconych z powodu nieodpowiednich lub nieistniejących reklam zewnętrznych jest oszałamiająca. Facet z firmy produkującej płytki musi wydać tylko kilkaset funtów na baner PCV z frazą „KUP PŁYTKI TUTAJ” i powiesić go na zewnątrz budynku naprzeciwko ruchu i, wow, zobacz, jak wzrosła wymiana handlowa. Co więcej, pełna, żywa, zapraszająca siatkowa fasada z listą produktów i usług firmy oraz zapraszająca klienta do odwiedzenia i dowiedzenia się więcej – nagle nie jesteś już Topps Tiles złamał brata, a raczej prawdziwego i poważnego konkurenta, a także publiczność cię za to zapamięta. „Widziałeś nową firmę produkującą płytki na obrzeżach miasta?”
Pomóż potencjalnym klientom, a oni ci pomogą
Niezależnie od tego, czy promujesz produkt, wydarzenie czy usługę, możliwości gustownej i opłacalnej reklamy zewnętrznej są ogromne. Weźmy przykład barów i klubów nocnych – jak często zniechęcałeś się do płacenia za wejście do zakładu, ponieważ po prostu nie wiesz, czego się spodziewać, kiedy wejdziesz do środka… hard house, klasyka lat 60., impreza z pianki? To jest loteria, a kiedy poprosisz personel drzwi, instruuje, aby odsunąć się na bok. Rozwiązanie? Łatwo wymienialny baner nad drzwiami z napisem „TONIGHT – FOAM PARTY!” – tani, łatwy, niezwykle przydatny i ogólnie pomijany.
Niezależnie od branży, w której możesz pomóc potencjalnemu klientowi w podejmowaniu świadomych decyzji i upowszechnianiu wiedzy o swoich ofertach poprzez reklamę zewnętrzną, jest ogromna, a opcje, od małych banerów z PCV po opakowania z siatki, są wszechstronne – wystarczy mała myśl o tym, jak wykorzystać przestrzeń na swoją korzyść.