Jak promować markę przez sztukę – tajniki art brandingu

0
192

Świat idzie do przodu, marki pojawiają się i znikają. Konsumenci są coraz bardziej świadomi podejmowanych przez siebie wyborów i nieco bardziej krytycznie podchodzą do rozwiązań które są powszechnie używane na rynku. To powoduje, że marki szukają nowych rozwiązań na to, jak skutecznie dotrzeć do osób, które wyznają takie same wartości i mogą być potencjalnie zainteresowane tym, co oferuje dana firma. Czy promowanie marki przez sztukę, to dobre rozwiązanie?

Nowe szanse i cele

Wraz z nowymi rozwiązaniami promowania marki przez sztukę, pojawiły się nowe cele. Pandemia wymusiła wręcz znalezienie nowej strategii dla przedsiębiorstw, która w intrygujący i ciekawy sposób, zaprezentuje wartości firmy. Dlatego markom zależy na tym, by mądrze korzystać z wartości i języka sztuki bo to właśnie on pozwala na wielowymiarową aktualizację funkcjonowania biznesu na każdym polu, m.in. komunikacji, marketingu czy zarządzania. To powoduje, że art branding jest dzisiaj jedną z najciekawszych i najskuteczniejszych strategii biznesowych.

Czym jest art branding?

Art branding to wszystkie działania, które wiążą się z promowaniem marki firmy poprzez sztukę. Zakres jest tu bardzo rozpięty – od malarstwa i sztuk plastycznych, poprzez street art, fotografię, film, architekturę, design, muzykę aż po modę. Zjawisko art brandingu jest zjawiskiem globalnym i jedną z ciekawszych ostatnio tendencji w budowaniu współczesnej komunikacji. Nigdy wcześniej sztuka nie stanowiła tak istotnego elementu w budowaniu strategii tożsamości marki, jak teraz. Nigdy też nie determinowała jej wizerunku i nie była głównym nośnikiem przekazania wartości przedsiębiorstwa.

Czy sztuka współczesna może sprzedawać?

Art branding opiera się na mądrej, twórczej, ale także niezwykle efektywnej i skutecznej relacji biznesu i sztuki. Pozwala budować kapitał kulturowy marki i trwałe relacje z odbiorcą, a co za tym idzie – oswoić go z produktem, by finalnie wpłynąć na jego decyzje zakupową. Jednak to nie wszystko – sztuka współczesna pozwala komunikować również coś więcej niż produkt – umożliwia komunikowanie wspólnych wartości, które stają się dzisiaj podstawą budowania nowoczesnego biznesu.