Jak podejść do podniesienia ceny za usługi fryzjerskie?

0
385

Podniesienie ceny to zadanie z jakim co jakiś czas musi się zmierzyć każdy przedsiębiorca. Z pozoru wydaje się to prostym zadaniem. Praktyka jednak pokazuje, że taki ruch powoduje dużo wątpliwości. Przede wszystkim zastanawiamy się jak zareagują klienci, czasami nasze wątpliwości można by ująć nawet bardziej dosadnie – „czy nie stracimy klientów?”.  Wątpliwości tego typu to naturalna obawa dla każdego kto zarządza cennikiem dowolnych produktów i usług. W niniejszym artykule sprawdzimy, jak podejść do tego zagadnienia w przypadku usług fryzjerskich.

Co ciekawe podnoszenie cen za usługi fryzjerskie nie jest czymś szczególnie wyjątkowym dla Amerykanów, gdyż tam ceny za usługi fryzjerskie są regularnie corocznie zwiększane. Zatem jeśli za oceanem postrzega się to jako normalną sprawę, to znaczy, że również u nas jakoś się da przebrnąć przez to zadanie. Po pierwsze, nie możesz mieć za dużych wątpliwości czy podniesienie ceny na pewno jest stosowne. Po prostu musisz uwierzyć, że Twoje usługi są tyle warte.

Po drugie, postaraj się dostarczyć klientowi coś co sprawi, że ten poczuje, że podniesienie ceny jest stosowne. Może to być np. łatwy w obsłudze kalendarz online za pomocą którego Twój klient będzie mógł rezerwować wizyty przez Internet. Innym pomysłem jest wdrożenie systemu powiadomień SMS o zbliżającej się wizycie. Tego typu rozwiązania sprawiają, że Twój salon jest postrzegany jako bardziej nowoczesny i tym samym wyższe ceny są po prostu uzasadnione. Poza wdrożeniem wyżej wymienionych rozwiązań technologicznych możesz np. zrobić drobny remont w salonie lub kupić trochę nowoczesnego sprzętu, który zostanie zauważony przez Twoich klientów.

Po trzecie, pamiętaj o tym, żeby zwiększać cenę stopniowo. Zwiększ cenę np. o 10%-20%. Nie możesz przesadzić. Zwiększenie ceny o 50% raczej ciężko racjonalnie wytłumaczyć. Natomiast zwiększenie ceny o 10% to drobna różnica, na którą większość klientów nie zwróci większej uwagi.

Po czwarte, pamiętaj, żeby podnieść cenę wszystkim. Niższe ceny dla jednych a wyższe dla innych to prosta droga do wielu komplikacji. Po pewnym czasie nie będziesz pamiętał/a kto jaką ma cenę co z kolei może wywołać kłopotliwe sytuacje.

Po piąte, bądź życzliwy/a dla swoich klientów i pamiętaj, że najważniejsze to racjonalne i spokojne wytłumaczenie takiego a nie innego cennika, w razie, gdyby pojawiły się pytania. Na koniec pamiętaj, że najważniejsze są relacje z klientem a nie ceny usług.